Bank Islam Ada Riba? - Dr Zaharuddin Abd Rahman



Soalan : Benarkah tuduhan sesetengah pihak yang menyatakan Bank Islam "backdoor" (ada melibatkan) unsur Riba? --- PENTING! Wajib dengar! Silap2 ada harapan dapat RM8juta. :) - Doakan Dimurahkan Rezeki dan Diberikan Kesihatan Yang Baik Untuk Kami Teruskan Projek ZonKuliah - **Untuk update terkini sila like Facebook Page kami : https://www.facebook.com/zonkuliah dan Group Facebook : https://www.facebook.com/groups/zonkita/ Twitter : @zonkitaorg (http://twitter.com/zonkitaorg)

Comments

  1. itu bukan penjelasan
  2. tak kisah la berapa lapis pun penasihat. merekalah sebenarnya penunggang agama yang menghalalkan riba.
  3. assalam ust...saya nak tahu hukum bisnes MFACE...ramai kwn2 dan sodara mara sdh join dari pakej kecil hingga pakej yg bessr..
    tolong bg pencerahan ust....terima kasih
  4. agak bias ke bank, pasai orang nye pun dri banking background. menghalalkan benda yang da jauh terpesong, lets say bank system itu sdri
  5. dosa itu bukan hutang tuan sehingga boleh ditanggung orang lain. siapa pun yg buat kesalahan dia akan dapat dosa, bukan org lain terkena kesan dosa tu. tak boleh kita melepaskan tanggung jawab agama ini pada org lain. samaada ada dewan penasihat ker dewan syariah ker, kita sbg org yg dah diberi akal wajib amik berat pasal agama.
    Rasul SAW juga bersabda : ”Dosa orang yang berilmu itu satu, sementara dosa orang bodoh itu dua.” (HR ad-Dailami).
  6. Macam xjawab soalan je..
  7. apa kata ust dan panel penasihat bank islam debate dgn Sh Imran, Dr Zakir, Sh Bilal Phillips, Mufti Menk dan ramai lg abt this subject. Jgn nasihat di belakg tabir je.
  8. perangkap dajjal...Astaghfirullah...


Additional Information:

Visibility: 6345

Duration: 2m 28s

Rating: 38